Wymagania klientów napędzają biznes, a technologia odgrywa obecnie kluczową rolę w przyciąganiu gości i poprawie ich pobytu w hotelu. Aby zmaksymalizować korzyści płynące z technologii i zwiększyć komfort gości, wszystkie systemy muszą ze sobą współpracować.
Integracja systemu PMS (system zarządzania hotelem), takiego jak KWHotel Pro z systemem kontroli dostępu na kod (np. SetPin), systemem płatności (np. Przelewy24), czy platformą SMS (SMSAPI) i powiadomieniami email pozwala na stworzenie zintegrowanego systemu danych. To z kolei ułatwia zarządzanie obiektem i wpływa na zwiększenie komfortu gości.
Hotele, które stawiają potrzeby gości na pierwszym miejscu, zyskują najwięcej. Zapewnienie gościom wyjątkowych wrażeń z pobytu oraz dbanie o ich komfort powinny być jednak zrównoważone z efektywnością ekonomiczną. Co daje integracja systemów hotelowych?
Optymalizacja pracy personelu
Automatyzacja pozwala na zebranie wszystkich istotnych informacji w jednym miejscu — od rezerwacji, poprzez dostęp do pokoju, po obsługę recepcji. Zwiększa to więc wydajność pracowników hotelu, którzy nie muszą wprowadzać wrażliwych danych ręcznie i ryzykować błędami przy ich wprowadzaniu.
Pracownicy są znacznie bardziej efektywni, gdy mogą odejść od recepcji i zająć się też innymi usługami, odpowiadającymi na zapotrzebowania współczesnych gości. Pozwala im to na jeszcze lepsze wypełnianie obowiązków, a właściciele obiektów mogą zminimalizować ryzyko występowania najczęstszych problemów z pracownikami hotelowej recepcji.
Brak konieczności ręcznego wysyłania wiadomości do gości czy zmiany kodów dostępu do pokoi pozwala też na zoptymalizowanie liczby pracowników, co przekłada się na zmniejszenie kosztów w hotelu.
Przewidywanie potrzeb gości
Wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych to nie tylko strategiczny krok z biznesowego punktu widzenia, ale też budowanie rozpoznawalności marki. Możliwość śledzenia i raportowania wyników pozwala na sprawdzanie najczęstszych próśb gości oraz poprawę szybkości reakcji na zgłaszane życzenia.
Dostęp do usług hotelowych kontrolowanych z poziomu smartfona staje się standardem dla współczesnych podróżujących. To poziom doświadczenia, jakiego oczekują goście automatycznych hoteli. Wszystko działa jak w zegarku, a powtarzalność procesów w danym obiekcie zwiększa ich wygodę i zapewnia stały poziom komfortu. Zintegrowane procesy koncentrują się bowiem na wydajności obsługi i samopoczuciu gości.
Łatwy proces rezerwacji online z szybką płatnością, samodzielne zameldowanie, otrzymanie wskazówek dojazdu ze szczegółami pobytu oraz możliwość zamówienia dodatkowych usług za pomocą kilku kliknięć to automatyzacja, na którą goście są gotowi.
Czas jest niezwykle cenną walutą, szczególnie w świecie hotelarstwa. Szybkie odpowiedzi zautomatyzowanego systemu prowadzą więc do wyższego poziomu wiarygodności i zaufania w danym obiekcie.
Zwiększone zadowolenie gości i redukcja kosztów
Wraz z postępem technologii, zmieniają się przyzwyczajenia i oczekiwania gości hotelowych. Z prostego narzędzia do zarządzania rezerwacjami, PMS w połączeniu z innymi systemami stał się platformą, pozwalającą na oferowanie usług wykraczających poza standardową recepcję.
Systemy zarządzania hotelem służą już nie tylko do zarządzania rezerwacjami, ale też do pełnej obsługi gości od momentu rezerwacji do opuszczenia przez nich hotelu. Skuteczny rozwój sieci usług i narzędzi pozwala też na zoptymalizowanie pracy personelu.
Zintegrowanie wszystkich procesów na jednej platformie daje pełną personalizację i automatyzację usług hotelowych. Automatyzacja procesów pozwala natomiast na połączenie standardów marki z długoterminowymi celami biznesowymi i wydajnością operacyjną.