Porady

Logistyka w automatycznym obiekcie, czyli jak prowadzić gości od wejścia do apartamentu

Rozwój technologii i rosnące oczekiwania gości wywierają coraz większy nacisk na właścicielach obiektu, aby wprowadzać nowe udogodnienia. Jak zaprojektować ciągi komunikacyjne w automatycznym hotelu, aby gość poczuł się swobodnie już od pierwszej chwili?

W jednym z wpisów omawialiśmy jak wykorzystać powiadomienia dla gości, aby otrzymali praktyczne wskazówki jeszcze przed dotarciem na miejsce. Dziś natomiast skupimy się na prowadzeniu gościa za rękę tuż po przybyciu do hotelu.

Poniżej znajdują się wskazówki, zwiększające komfort i swobodę gości w automatycznym hotelu oraz oszczędzające pracę osób zarządzających obiektem.

1. Oznaczenie budynku z zewnątrz

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego tak ważne jest zadbanie o komfort gościa jeszcze zanim przekroczy próg apartamentu. Niezbędne jest więc oznaczenie wejścia do budynku, aby goście nie mieli problemu ze znalezieniem obiektu. Może to być na przykład tabliczka z nazwą apartamentu, umieszczona na drzwiach wejściowych lub przy domofonie.

Jeśli do każdego z apartamentów prowadzą osobne wejścia z zewnątrz budynku, taka informacja również powinna znaleźć się na zewnątrz, w widocznym miejscu.

2. Instrukcja obsługi domofonu 🔔

Wbrew pozorom, goście często nie rozumieją jak prawidłowo korzystać z domofonu cyfrowego. Dlatego tak ważne jest dokładne wyjaśnienie jak i kiedy użyć symbolu kluczyka czy gwiazdki.

Zdalne zameldowanie powinno przebiegać sprawnie i bez zbędnego stresu, warto więc wysłać instrukcję do domofonu jeszcze przed przyjazdem gości na miejsce — za pomocą maila i w wiadomości SMS.

3. Oznaczenie budynku w środku

Równie ważna, jak umieszczenie odpowiednich informacji na zewnątrz budynku, jest komunikacja w hotelu. Ciągi komunikacyjne powinny spełniać swoją funkcję, czyli umożliwić gościom swobodne poruszanie się po obiekcie i odnalezienie właściwego pokoju czy apartamentu bez żadnych przeszkód.

Gość powinien otrzymać informację o piętrze, na jakim znajduje się jego apartament, więc oznaczenie pięter oraz numerów przy drzwiach jest bardzo ważne.

4. Informacje dla gości bez rezerwacji

Warto również wziąć pod uwagę sytuację, w której goście pojawiają się w obiekcie bez wcześniejszej rezerwacji. Dobrą praktyką jest umieszczenie przy wejściu szczegółów rezerwacji online.

Istotne jest zamieszczenie informacji o automatycznych płatnościach, pobranych z karty gości oraz szczegółach związanych ze zdalnym zameldowaniem i wykorzystaniem zamków elektronicznych.

Im więcej praktycznych informacji, tym mniej pracy dla osób zarządzających obiektem.

5. Wskazówki przydatne podczas korzystania z apartamentu

Współcześni goście coraz rzadziej szukają miejsca, w którym mogą wyłącznie przenocować — oczekują wyjątkowego doświadczenia. Jednym ze sposobów na sprawienie, aby gość poczuł się komfortowo w apartamencie czy hotelu, jest przygotowanie listy najważniejszych rzeczy, odpowiadających na najczęstsze pytania gości.

Warto kierować się zasadą: Odpowiedz na pytania, zanim goście ci je zadadzą — pozwala to zaoszczędzić czas obu stronom.

Na pierwszym miejscu powinny znaleźć się najistotniejsze informacje, czyli numer telefonu do osoby zarządzającej obiektem, hasło do WiFi, instrukcja korzystania z klimatyzacji, zmywarki i innych sprzętów, znajdujących się w apartamencie.

Warto też zawrzeć wskazówki do wykorzystania w momencie wystąpienia awarii, takich jak brak prądu czy niedziałające ogrzewanie, oraz informację o tym gdzie znajduje się zawór wody czy gaśnica.

Przydatne mogą okazać się też informacje dotyczące najbliższych sklepów, restauracji, czy przystanków komunikacji miejskiej oraz instrukcja związana z wymeldowaniem.

Instrukcja użytkowania apartamentu powinna znaleźć się w widocznym miejscu, np. na drzwiach wewnątrz mieszkania.

Podsumowanie

Dostęp do nowoczesnych technologii i możliwość zdalnego zameldowania o dogodnej dla gościa porze są pożądanymi elementami, skłaniającymi współczesnych podróżujących do rezerwacji.

Poza automatyzacją procesu zameldowania i przebiegu całego pobytu w obiekcie ważne jest odpowiednie zaprojektowanie ciągów komunikacyjnych, aby zadbać o jak najlepsze wrażenie gości.