Porady

Zamki elektroniczne na kod czy na karty magnetyczne — które rozwiązanie jest skuteczniejsze?

Potrzeby konsumentów zmieniają się wraz z rozwojem technologii, zmianie ulegają też zachowania i oczekiwania współczesnych gości hotelowych. Klamki automatyczne, samodzielne zameldowanie i krótkie kody otwierające drzwi stają się więc standardem. Jaką przewagę nad kartami magnetycznymi mają zamki elektroniczne?

Klucze zostały zastąpione przez karty magnetyczne oraz zamki na kod. Wszystko po to, aby zwiększyć wygodę i zadowolenie gości. Karty dostępu schodzą jednak na dalszy plan, a głównym powodem jest mnogość zalet, jakie daje korzystanie z zamków elektronicznych z dostępem online. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Wygoda gości

Wygoda i doświadczenie z pobytu są jednymi z najważniejszych czynników, jakimi kierują się goście hotelowi. Dzisiejsi podróżujący cenią sobie elastyczność oraz możliwość samodzielnego zameldowania, bez konieczności wchodzenia w interakcję z obsługą hotelu. Tymczasem, pomijane recepcji w obiektach korzystających z kart magnetycznych jest niemal niemożliwe.

Równie ważne są też kwestie związane z bezpieczeństwem, które w przypadku kart magnetycznych mogą wzbudzać wątpliwości u gości. Istnieje bowiem ryzyko, że niepowołane osoby będą miały dostęp do pokoju w momencie zgubienia karty.

Zamki elektroniczne pozwalają na przyznawanie kodów na określony czas, więc kombinacja cyfr przestaje być aktywna po zakończeniu pobytu gościa w hotelu. Nie ma więc ryzyka, że osoby postronne wykorzystają kod w innym terminie.

Godziny zameldowania i wymeldowania

Obiekty korzystające z kart magnetycznych nakładają na gości wymóg zameldowania się w konkretnych godzinach w celu przekazania karty. Podobnie jest w momencie wymeldowania — goście muszą odwiedzić recepcję, aby zdać kartę, co nie zawsze spotyka się z ich aprobatą, szczególnie w momencie, gdy w recepcji nie ma żadnego z pracowników hotelu.

Warto tu wspomnieć również  o zmianach w zachowaniach konsumentów, na które już teraz zauważalny wpływ ma COVID-19. Goście z pewnością bardziej będą sobie cenić obsługę bezkontaktową, szczególnie w pierwszych miesiącach po ustaniu pandemii. Stosowanie kart magnetycznych nie daje takiej możliwości i nie jest zbyt higieniczne.

Zamki elektroniczne z kolei, pozwalają na zameldowanie i wymeldowanie o dowolnej porze. Goście nie muszą więc czekać na obsługę hotelu czy apartamentu, nie muszą zastanawiać się, czy dotrą na miejsce w godzinach wyznaczonych przez obiekt, nie stoją też w kolejkach do recepcji.

Problemy, których można uniknąć

Pozostawienie karty w zamkniętym pokoju lub jej zgubienie to częste problemy gości.

Wśród najczęściej występujących problemów z kartami jest pozostawienie ich w zamkniętym pokoju, zgubienie oraz rozmagnesowanie karty. W każdym z tych przypadków konieczna jest wizyta w recepcji lub kontakt z obsługą hotelową, aby gość odzyskał dostęp do wynajmowanego pokoju czy apartamentu.

Innym problemem jest wręczenie przez obsługę jednej karty w wieloosobowym pokoju. Wymusza to na gościach konieczność synchronizacji swoich planów, aby żaden z nich nie utracił dostępu do pokoju, gdy tego potrzebuje.

Wspomniane problemy nie dotyczą gości w zautomatyzowanych hotelach, wyposażonych w zamki elektroniczne. Każdy z gości ma dostęp do krótkich i łatwych do zapamiętania 4-cyfrowych kodów, otrzymanych SMS-em i mailem, co daje im swobodny dostęp do obiektu o dowolnej porze. W przeciwieństwie do kart magnetycznych nie ma też problemu z otwarciem pokoju podczas awarii prądu.

Możliwość zdalnego zarządzania zamkami

Co więcej, wygodny system zarządzania zamkami daje właścicielom hoteli i apartamentów pełną kontrolę nad wejściem i wyjściem gości oraz możliwość zarządzania hotelem w sytuacjach awaryjnych.

Zarządzanie wszystkimi funkcjami zamka przez internet czy zdalne usuwanie i przedłużanie dostępu do pokoju bez konieczności zmiany karty pozwalają na dopasowanie oferty hotelowej do potrzeb gości.

Zarządzanie wszystkimi funkcjami zamka przez internet to ogromna wygoda dla właścicieli.

Zamki elektroniczne pozwalają też na zdalne monitorowanie historii dostępu oraz zdalne otwieranie drzwi, np. dla serwisu technicznego. Można je też z łatwością zintegrować z dostępnymi systemami rezerwacyjnymi, co pozwala na zoptymalizowanie pracy całego personelu.

Przewaga zamków online nad kartami dostępu

Elastyczne godziny zameldowania są jedną z najczęstszych próśb gości hotelowych oraz osób zatrzymujących się w apartamentach, więc obiekty noclegowe powinny jak najszybciej reagować na potrzeby współczesnych gości.

Zapewnienie wygodnego i bezpiecznego pobytu w dużej mierze przekłada się na wrażenie gości. To w połączeniu z wydajnym systemem zamków elektronicznych, pozwalającym na zmniejszenie kosztów operacyjnych przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności na rynku usług noclegowych.