Porady

Jak działa zamek na kod SMS?

Klasyczne zamki i karty magnetyczne powoli odchodzą do lamusa. Szukanie nowych rozwiązań w tym obszarze to efekt rozwijających się technologii, które mają za zadanie nieść bezpieczeństwo i komfort – zarówno personelu, jak i Gości. Na ich miejsce wkraczają bowiem zamki wykorzystujące indywidualnie nadawane kody.

Generowanie kodów

Generowany kod dostępu ma na celu otworzyć konkretne, przypisane mu drzwi. Ciąg cyfr wprowadza się na panelu, który następnie uruchamia dany, przypisany mu zamek. Owe panele można zainstalować na istniejących już drzwiach bez okablowania, co znacznie obniża ponoszone koszty wdrożeniowe.

Kody udostępnia się wybranym osobom – w określonym czasie i zakresie (np. personel otrzymuje kod do otwierania wyłącznie drzwi zarezerwowanych dla pracowników).

Cały system działa w tzw. chmurze, dzięki czemu nie wymaga instalacji na hotelowych komputerach. Rozwiązanie to związane jest więc nie tylko z relatywnie łatwym montażem, ale także z możliwością pracy w czasie rzeczywistym. To dzięki tej funkcjonalności możesz zmieniać kody w dowolnym momencie i w dowolnym miejscu na świecie.

W ten sposób zyskujesz m.in.:

  • Bezpieczeństwo – kody uniemożliwiają wtargnięcie nieproszonym gościom, a w sytuacji ich nieumyślnego upublicznienia – można je zmienić w kilka sekund.
  • Automatyzację – kody do apartamentów odciążają z czasochłonnych obowiązków personel, który dotychczas odpowiedzialny był za przeprowadzenie procesu zameldowania i wymeldowania.
  • Komfort i elastyczność – kod pozwala na zameldowanie poza dobą hotelową. Gość zyskuje więc cenną elastyczność, którą z pewnością doceni podczas organizowania swoich wakacji.

Jak wygląda wysyłanie kodów do zamków elektronicznych?

Kody – czyli alternatywa dla kluczy – wprowadzane i przypisywane są w systemie. Następnie wysyła się je w wiadomości SMS lub powiadomień email, dostarczanych bezpośrednio na telefon lub skrzynkę pocztową Klienta.

Co istotne – integracja z systemami hotelowymi jest niezwykle intuicyjna i łatwa. Ten zintegrowany jest z systemami hotelowymi KWHotel Pro, Hotres oraz iDoBooking. Jeśli klient nie posiada powyższych systemów, istnieje możliwość stworzenia indywidualnego, dedykowanego zamówienia i zintegrowania z innym oprogramowaniem.

Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak wygląda generowanie kodów i wysyłanie ich za pomocą SMS-ów? Skontaktuj się z nami (napisz na kontakt@setpin.pl) i zadaj nam pytania – z przyjemnością na nie odpowiemy!