Porady

Kontrola dostępu hotelu – system, który musisz wypróbować!

Bezpieczeństwo obiektu to jeden z kluczowych i jednocześnie najtrudniejszych warunków, które mają spełniać hotele. 

Wiele badań udowodniło, że klienci nad wyraz cenią sobie bezpieczeństwo. Respondenci (60%) wskazali, że zwracają uwagę na m.in. uzyskiwane certyfikaty, dzięki którym ufają danemu hotelowi i czują się pewniej podczas wykupionego pobytu. Nic więc dziwnego, że nowe technologie starają się odpowiedzieć na te potrzeby, tworząc np. oprogramowanie zarządzające dostępami. W tej szerokiej grupie znajdują się m.in. zamki elektroniczne, które bazują na indywidualnie nadawanych kodach.

Czym dokładnie jest kontrola dostępu i dlaczego warto sięgnąć po to rozwiązanie? W jaki sposób systemy kontroli dostępu zabezpieczą Twój pokój hotelowy i pozwolą zbudować przewagę konkurencyjną?

Czym jest system kontroli dostępu?

System kontroli dostępu to złożony zespół wzajemnie powiązanych urządzeń (np. elektronicznych lub mechanicznych), które mają na celu ograniczyć lub udzielić dostępu do poszczególnych miejsc.

Tak stworzony system hotelowy pozwala zdecydować, które drzwi będą otwarte dla gości i/lub personelu, tworząc tym samym strefy tzw.pomieszczeń wspólnych. Utworzone w ten sposób „sektory” w obiektach hotelowych stanowią za solidny filar sprawnego zarządzania – ułatwiając organizację, zapewniając bezpieczeństwo i odciążając personel z niektórych obowiązków.

Przykładem takich systemów są elektroniczne zamki hotelowe. Stanowią tym samym coraz popularniejszą alternatywę dla innych kluczy (taki jak np. czytnik kart dostępu). Ich działanie – w dużym uproszczeniu – sprowadza się do indywidualnego nadawania czterocyfrowych kodów, które wprowadza się na panelu zamontowanym przy drzwiach wejściowych. Kody działają w określonym czasie, a ich zarządzenie odbywa się online. Dzięki tej funkcji można nadawać dostęp w dowolnym miejscu, wprowadzając zmiany natychmiast. Co ważne – system SetPin zintegrowany jest z wieloma systemami hotelowymi m.in. KWHotel Pro firmy Kajware, Hotres oraz iDoBooking, dzięki czemu jest to niezwykle uniwersalne rozwiązanie, dostępne od zaraz.

Kontrola dostępu dotyczy zarówno pokoi hotelowych, jak i pomieszczeń wspólnych i dla personelu – tj. stref wellness, restauracji hotelowych, wind, barów hotelowych, stref dla dzieci, siłowni, sal konferencyjnych, garaży, biur, pomieszczeń pracowniczych.

Systemy kontroli dostępu – zalety tego rozwiązania

Kontrolery dostępu i wszelkie rozwiązania z zakresu automatyki pokojowejniosą za sobą wiele zalet, z których korzystać mogą zarówno goście, jak i personel. Proponowane systemy kontroli – w tym zamki elektroniczne – oferują w pokojach hotelowych i całych hotelach:

  • Niezawodność – której zasługą jest stosowanie elementów wodoodpornych i mrozoodpornych. Ponadto zamek hotelowyPremium od SetPin posiada ognioodporność EI 30 i klasę antywłamaniową RC3.
  • Zdalną obsługę – która umożliwia kontrolę nad wizytami gości we wszystkich obiektach – bez osobistej kontroli „na miejscu”. Dzięki temu możesz bardzo szybko reagować na awaryjne sytuacje, sprawnie rozwiązując konflikty lub powstałe problemy.
  • Elastyczność – goście nie są uzależnieni od doby hotelowej i pracy recepcji, która czasem bywa niedostępna i ciężko uzyskać od niej pomoc. Dzięki nowym możliwościom i oferowanej samodzielności budujesz przewagę konkurencyjną – zwłaszcza dla innych obiektów z całodobową recepcją.
  • Bezpieczeństwo gości – dzięki indywidualnie nadawanym kodom ograniczasz dostęp nieproszonym osobom, udostępniając dany lokal czy apartament wyłącznie gościom, którzy zatwierdzili rezerwację. Ponadto kody można dowolnie zmieniać, usuwać lub przypisywać kolejnym osobom, przez co poziom bezpieczeństwa jest dużo wyższy niż w przypadku innych, popularnych rozwiązań (takich jak np. karty zbliżeniowe).
  • Komfort – samodzielny proces zameldowania i wymeldowania umożliwia przyjazd lub opuszczenie hotelu w dowolnym dla siebie momencie. W ten sposób klienci czują większą satysfakcję, która może przyczynić się do… ponownej rezerwacji.
  • Profesjonalizm obsługi hotelu – badania wskazują, że klienci szczególnie mocno cenią profesjonalną i rzetelną obsługę. Dlatego też stworzony czytnik kontroli dostępu usprawnia codzienną pracę personelu, minimalizując ryzyko przeciążenia, np. uciążliwymi i czasochłonnymi obowiązkami. Dzięki temu recepcja sprawniej obsługuje gości, rozwiązując problemy i skupiając całą uwagę na jak najlepszej, terminowej obsłudze.

Oprócz tego wyróżnia je łatwy dostęp – dzięki czemu nie sprawiają problemów gościom hotelowym – i uniwersalizm w dopasowaniu do każdego typu hotelu, drzwi i wspomnianych częsci współnych hotelu, drzwi i wspomnianych już części wspólnych.

Chcesz wiedzieć więcej o systemach kontroli w hotelach? Skontaktuj się z nami (napisz na kontakt@setpin.pl) i zadaj nam pytania – z przyjemnością na nie odpowiemy!