Adam
Product Manager

Technologia ma coraz większy wpływ na każdy aspekt naszego życia, a płatności kartami za usługi hotelowe stają się codziennością. Jak można wykorzystać płatności bezgotówkowe w hotelach i jak je zautomatyzować? 

Współcześni konsumenci, w tym goście hotelowi, coraz chętniej kupują w internecie i coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę. 

Według raportu „Płatności elektroniczne 2018”, 67% Polaków korzysta z kart płatniczych, a średni wzrost udziału transakcji bezgotówkowych na polskim rynku zwiększa się o 10% z roku na rok. W czołówce są kraje skandynawskie, w których płatność gotówką dotyczy zaledwie kilku procent transakcji. 

Płatności bezgotówkowe w hotelach to również zwiększona wygoda gości. Jadąc na miejsce, nie muszą myśleć o komplikacjach związanych z brakiem gotówki czy lokalnej waluty. 

Podróżni stają się coraz bardziej zależni od swoich smartfonów, stawiają na szybkość i wygodę. Umożliwienie dokonania rezerwacji online lub za pomocą urządzeń mobilnych, łącznie z opłaceniem pobytu jest więc koniecznością dla współczesnych obiektów noclegowych.  

Zdalna akceptacja kart płatniczych  

Jedną z często stosowanych metod, związanych z płatnościami bezgotówkowymi jest preautoryzacja, czyli czasowe zablokowanie środków na karcie płatniczej gościa na podstawie danych wprowadzonych podczas rezerwacji

Środki pobierane są zdalnie z karty gościa w momencie realizacji danej rezerwacji, a w przypadku jego rezygnacji całość lub część środków może być zwrócona. Metoda ta pozwala hotelom zabezpieczyć się na wypadek niepojawienia się gościa w obiekcie.  

Automatyzacja płatności online  

Automatyczna płatność online jest kolejnym udogodnieniem dla gości. Taka usługa oferowana jest m.in. przez Profitroom Payments — narzędzie pozwalające na automatyczne płatności internetowe. Wystarczy, że podczas rezerwacji gość wprowadzi dane swojej karty płatniczej.  

Oznacza to, że goście nie muszą odwiedzać recepcji przy wymeldowaniu z hotelu. Płatność za pobyt oraz dodatkowe usługi pobierana jest automatycznie, zgodnie z warunkami rezerwacji, w bezpieczny i wygodny sposób. Gość informowany jest o szczegółach płatności, więc wie ile i za co zapłacił.  

Integracja płatności z serwisami rezerwacyjnymi  

Systemy zarządzania nieruchomościami pozwalają na zautomatyzowanie wszystkich procesów, związanych z rezerwacją. W jednym miejscu gromadzone są więc informacje o terminie rezerwacji, gościach czy płatnościach. 

Wiele serwisów rezerwacyjnych integruje swoje platformy z popularnymi rozwiązaniami płatniczymi, pozwalającymi gościom na dokonanie płatności przez internet (za pomocą kart płatniczych czy szybkich przelewów).  

Rozwiązanie to jest też pomocne dla gości zatrzymujących się w apartamentach. Konieczność płacenia na miejscu wymusza pojawienie się w obiekcie w wyznaczonych godzinach i posiadanie gotówki w lokalnej walucie tuż po przybyciu na miejsce. 

Bezgotówkowe płatności eliminują problemy z uiszczeniem opłaty za pobyt oraz konieczność spotkania się z właścicielem obiektu w celu przekazania pieniędzy. 

Hotele oraz obiekty z apartamentami mogą również nawiązać bezpośrednią współpracę z platformą płatniczą, jak Przelewy24, pozwalającą gościom na bezpieczne dokonanie płatności kartami kredytowymi oraz za pomocą szybkich przelewów. 

Karta meldunkowa odchodzi do lamusa  

Oferowanie płatności bezgotówkowych umożliwia też hotelom oraz właścicielom apartamentów usprawnienie procesu meldunkowego. Wbrew powszechnym opiniom, nie ma już konieczności podpisywania karty meldunkowej przez gości — współczesna technologia oraz normy prawne pozwalają na zweryfikowanie klientów na podstawie danych karty kredytowej lub numeru telefonu.  

Wyeliminowanie papierologii staje się normą. Dostarczanie gościom informacji o rezerwacji drogą elektroniczną jest powszechnie akceptowaną formą, często wręcz wygodniejszą dla podróżnych. Wszystkie informacje otrzymują za pomocą maila lub SMS-a, bez konieczności podpisywania wydrukowanych dokumentów. 

Płatności bezgotówkowe w hotelach stają się standardem 

Operacje bezgotówkowe są wygodnym rozwiązaniem dla klientów, ale też wiążą się z korzyściami dla samych hoteli. Najważniejsze z nich to oszczędność czasu, zwiększenie przychodów, ale też ograniczenie liczby wewnętrznych oszustw i nieetycznych praktyk pracowników.  

Możliwość płatności kartą w recepcji to tylko jedno z niewielu ulepszeń, jednak goście coraz częściej szukają rozwiązań, pozwalających na wygodną płatność bez konieczności odwiedzania recepcji

Warto zaznaczyć, że nie tylko wielkie sieci stawiają na płatności bezgotówkowe. Model ten z powodzeniem wykorzystywany jest również przez niewielkie hotele, condohotele czy przez właścicieli apartamentów. 

Na koniec warto wspomnieć, że wiele obiektów noclegowych wprowadza zmiany stopniowo i pozostawia możliwość płatności tradycyjnym przelewem, udostępniając numer konta bankowego. Jest to szczególnie pomocne dla gości, którzy z nowymi technologiami są na bakier.

Zautomatyzuj swój obiekt!

Dołącz do właścicieli hoteli / aparthoteli którzy znacząco obniżyli koszty recepcji!


Zamów darmową wycenę!