Porady

Na co zwrócić uwagę, wybierając zamek elektroniczny do hotelu?

Decyzja o tym, jaki zamek elektroniczny wybrać do hotelu powinna być poprzedzona analizą czynników wpływających zarówno na wygodę gości, jak i na zmniejszenie kosztów w obiekcie. Na co przede wszystkim zwrócić uwagę?

Wśród najważniejszych rzeczy, jakimi powinien się cechować zamek elektroniczny są możliwość integracji zamków z istniejącymi systemami hotelowymi oraz możliwość ich zdalnej obsługi za pomocą różnych urządzeń. Co jeszcze jest ważne przy podejmowaniu decyzji o wyborze zamka do hotelu?

Wytrzymałość baterii

Żywotność baterii ma istotne znaczenie — im częściej trzeba je wymieniać, tym droższe staje się utrzymanie zamków elektronicznych. Przed wyborem zamka dla hotelu, warto więc przejrzeć dostępne na rynku oferty i znaleźć rozwiązania, których bateria ma minimum roczną wytrzymałość.

Warto też zwrócić uwagę na rodzaj zastosowanej baterii — przekłada się to na koszt i poziom skomplikowania wymiany. Na przykład, jeśli w zamku elektronicznym zastosowano baterię CR123, jej wymiana nie zajmie więcej niż 5 minut, a koszt nowej baterii to około 10 zł.

Istotne jest również to, czy system automatycznie informuje o konieczności wymiany baterii. Najlepiej, gdy odbywa się to z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

Odporność ogniowa

Warto zapytać dostawcę zamków elektronicznych o certyfikat ognioodporności — wpływa to nie tylko na bezpieczeństwo, ale też pozwoli na uniknięcie dodatkowych kosztów. Jeśli zamek elektroniczny nie spełnia norm przeciwpożarowych, ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania.

Możliwość zdalnej obsługi

Zamki z możliwością zarządzania kodami dostępu z dowolnego miejsca na świecie to nie tylko wygoda, ale też spore oszczędności. Mniejsze obiekty oraz aparthotele mogą dzięki temu nawet całkowicie zrezygnować z recepcji, szczególnie gdy możliwe jest zarządzanie online wszystkimi funkcjami zamka.

Kod dodany przez internet powinien być aktywny od razu, a nie np. z godzinnym opóźnieniem. Pozwoli to na uniknięcie stresowych sytuacji przy rezerwacjach last minute. 

Przed wyborem zdalnie zarządzanych zamków elektronicznych, warto również upewnić się, czy dane rozwiązanie pozwala na sprawdzanie historii wejść i wyjść, przedłużenie pobytu, czy zdalne otwarcie drzwi jednym kliknięciem bez konieczności podawania kodu.

Długość kodu PIN

Zastosowanie zamków na kod, zamiast kluczy czy kart magnetycznych zwiększa bezpieczeństwo w obiekcie i ma wpływ na zadowolenie gości. Dlatego tak ważny jest wybór rozwiązania, które generuje krótkie, łatwe do zapamiętania kody.

Zdecydowanie łatwiej zapamiętać 4-cyfrowy kod niż skomplikowany ciąg liter i znaków. Niezbędne informacje wraz z kodem, gość otrzymuje mailem i SMS-em, więc nie ma potrzeby odwiedzania recepcji. Znacznie przyspiesza to proces zameldowania i odpowiada na oczekiwania współczesnych podróżujących.

Integracja i automatyzacja

Istotne jest również to, jak szybko można zainstalować oraz zintegrować system zamków elektronicznych. Sama instalacja powinna zająć nie dłużej niż 30 minut, a integracja powinna być intuicyjna, aby każdy mógł samodzielnie uruchomić system za pośrednictwem aplikacji internetowej czy mobilnej.

Kolejnym czynnikiem jest automatyzacja. Im bardziej zautomatyzowany jest system zarządzania zamkami, tym mniej pracy dla personelu obiektu (i więcej czasu na obsługę gości). Ważne więc, aby dla nowych gości generowały się nowe kody, które następnie są wysyłane automatycznie.

Obsługa kart

Mimo że zamki na kod są bezpieczniejsze i nie generują problemów, związanych na przykład z rozmagnesowaniem kart dostępu, karty lub urządzenia z chipem mogą być pomocne dla personelu sprzątającego. Warto więc zapytać o możliwość dodania takiej opcji.

Na rynku znajdują się jednak rozwiązania, które pozwalają na nadanie jednego PIN-u dla serwisu sprzątającego, co również może być sporym ułatwieniem.

Czy zamek elektroniczny połączony jest z aplikacją?

Zautomatyzowane hotele czy aparthotele powinny opierać się na wygodnych rozwiązaniach, pozwalających na zarządzanie rezerwacjami z każdego zakątka świata. Niezbędny jest więc system, pozwalający na zarządzanie wszystkimi funkcjami zamka za pomocą internetu.

Możliwość sterowania zamkami za pomocą wygodnej aplikacji, sprawdzenia statusu wejść, czy monitorowania poziomu baterii pozwala na szybką i odpowiednią reakcję. To, z kolei, przekłada się na zadowolenie z pobytu w obiekcie — goście nie odczuwają bowiem żadnych komplikacji, związanych z zameldowaniem czy wymeldowaniem.

Jaki zamek elektroniczny wybrać?

Wybór zamków elektronicznych dla hotelu ma spory wpływ na poziom obsługi klienta oraz na wydajność pracowników i procesów w obiekcie. Im bardziej intuicyjny system, tym łatwiejsze zarządzanie zamkami w całym hotelu.

Jeśli dodatkowo zamki elektroniczne pozwalają na integrację z dostępnymi systemami rezerwacyjnymi, łatwiej zoptymalizować pracę personelu. Zamki online dają też gościom swobodę przybycia na miejsce w dowolnym momencie.

Szukasz zamka elektronicznego do swojego hotelu, który spełnia powyższe kryteria? Napisz do nas na kontakt@setpin.pl, poznaj wszystkie możliwości SetPin i zamów darmową wycenę.