Porady

Jak przygotować pokój hotelowy na przyjęcie gości?

Duży parking, luksusowe SPA i restauracja z bogatym menu – wszystkie te elementy mogą mieć ogromne znaczenie dla gości, którzy poszukują idealnego hotelu na wakacje czy wyjazd biznesowy. W tych wszystkich udogodnieniach nie można jednak zapominać o podstawie – doskonale przygotowanym pokoju, który przez najbliższe dni ma stać się oazą odpoczynku i relaksu.

Jak więc zaaranżować dobrej jakości wnętrze, aby zyskać rekomendacje i uznanie wśród przyjezdnych? Co cenią (i czego oczekują) Klienci, którzy przekraczają próg hotelu?

Co doceniają goście hotelowi?

Według pracy pt. „Cleanliness and Communication Continue to Drive Hotel Guest Satisfaction” przedstawionej przez J.D. Power Finds – goście hotelowimają bardzo konkretne i jasno sprecyzowane oczekiwania wobec wybranego pokoju.

Tak oto wiodącym aspektem, jest czystość. W skali 10-stopniowej, gdzie 10 oznacza „najważniejszy element”, wspomniana czystość i schludność uplasowała się ze średnią na poziomie 8,53. Ankietowani tym samym stwierdzili, że żadna aranżacja i poziom luksusu nie zrekompensuje im ewentualnego bałaganu (rozumianego jako: brudna łazienka, brak kosmetyków czy świeżych ręczników). Na drugim miejscu znalazła się profesjonalna komunikacja – zarówno przed, w trakcie, jak i po pobycie. Goście chcą być wcześniej powiadomieni o ewentualnych problemach i ograniczeniach – tak, aby mogli się przygotować na powstałe utrudnienia. Podium zamyka chęć poczucia bezpieczeństwa i spokojnego snu. Klienci chcą mieć pewność, że ich pokój hotelowy jest doskonale zamknięty i żaden nieproszony gość nie będzie miał dostępu do pozostawionego przez nich bagażu.

Najnowsze analizy wskazują również, że goście coraz przychylniej spoglądają na nowoczesne technologie. Na liście więc pojawiły się inteligentne rozwiązania – takie jak np. inteligentne termostaty czy zdalne sterowanie głośnikami – a także aplikacje hotelowe i możliwość zamawiania transportu poprzez obsługę.

Idealny pokój – jak go przygotować?

Mając na względzie wspomniany raport – podstawą jest oczywiście… sprzątanie pokoju. Tu z nadzwyczajną starannością należy posprzątać po byłym kliencie, a następnie przygotować wnętrza na przyjęcie nowego gościa. Cały proces bazuje więc na: wymianie pościeli, wyniesieniu śmieci, odkurzaniu, wyczyszczeniu toalety i prysznica. Dodatkowo koniecznie jest uzupełnienie kosmetyków, świeżych ręczników/szlafroka, a także dostarczenie nowej, butelkowanej wody i zestawu do herbaty/kawy. Im staranniej wykonasz ten pierwszy krok – tym większa szansa, że gość lepiej oceni standard i jakość obsługi. Pamiętaj więc, aby osoby pracujące w hotelu były doskonale przeszkolone i przygotowane do tego zadania – nierzadko podstawą sukcesu jest wykwalifikowany, profesjonalny personel.

Klienci docenią także drobny upominek – np. świeże owoce, wino, albo mapę z zaznaczonymi, okolicznymi atrakcjami. Nawet najdrobniejsza niespodzianka może wywrzeć pozytywne wrażenie, co z pewnością pomoże Ci budować przewagę konkurencyjną. Na stoliku nocnym zostaw także menu restauracji hotelowej oraz dodatkowo odpłatne usługi (np. SPA), z których być może skorzysta zmęczony turysta. Nie zapomnij także informować gości o statusie pokojów, tak, aby wiedzieli, kiedy mogą wejść do zarezerwowanego wcześniej lokum.

Aby zapewnić niezbędne bezpieczeństwo – niezwykle pomocne mogą być nowoczesne systemy, które ograniczą dostęp do pokoju czy części wspólnej. W tej roli sprawdzą się elektroniczne zamki na kod od SetPin, które bazują na indywidualnie nadawanych, 4-cyfrowych kodach. Te wprowadza się w panelu sterowania, uruchamiając i zamykając drzwi zarówno do pokoju, jak i do sali konferencyjnej, restauracji czy SPA. Pamiętaj – poczucie bezpieczeństwa to także poczucie komfortu, który z kolei ma znaczący wpływ na satysfakcję i późniejsze, pozytywne opinie gości.