Porady

Jak działają systemy automatyki hotelowej?

Rozwój technologii, świadomość potrzeb i rosnące oczekiwania gości, przyczyniły się do wynalezienia nowych udogodnień. Znaczna część z nich działa automatycznie – głównie po to, aby odciążyć użytkowników z wielu czasochłonnych procesów. Rozwiązania te nie ominęły również branży hotelowej, która w ten sposób usprawnia obsługę klientów i dba o komfort gości.

Co dokładnie mamy na myśli, mówiąc automatyka hotelowa i dlaczego warto ją wdrożyć w swoim obiekcie?

Czym jest automatyka budynkowa (w tym hotelowa)?

Automatyka hotelowa – w dużym uproszczeniu – to zintegrowany system zarządzania hotelem i szeregiem urządzeń, które mają za zadanie: poprawić komfort gości, lepiej zorganizować pracę personelu oraz zwiększać poczucie prywatności, usprawnić komunikację z klientami i pracownikami hotelu. Elektroniczne zamki, czy powiadomienia SMS to tylko niektóre z rozwiązań, które są elementami automatyki hotelowej. To właśnie dzięki nim wszelkie informacje hotelowe przesyłane są wprost na urządzenia mobilne użytkowników.

Jakie dodatkowe atuty niesie ze sobą automatyka hotelowa?

  • oszczędność – zarówno pod kątem finansowym, jak i czasowym,
  • usprawnienie dotychczasowej obsługi hotelowej – w zakresie np. rejestracji, zameldowania, wymeldowania, prowadzenia dokumentacji itd.,
  • bezpieczeństwo gości – zmniejszając niemalże do zera ryzyko włamań lub wtargnięcia nieupoważnionych osób,
  • lepszą organizację pracy – nie tylko recepcji, ale także ochroniarzy, serwisu sprzątającego, właścicieli aparthoteli i pensjonatów,
  • wyższą jakość obsługi – klienci nad wyraz wysoko cenią profesjonalną, rzetelną i doświadczoną obsługę, która jest skłonna pomóc i wesprzeć w np. procesie rejestracji,
  • intuicyjny interfejs i prostą obsługę – która odbywa się w sposób zdalny i w każdym momencie.
  • samoobsługę – klienci chętnie korzystają ze współczesnych technologii, które wspierają samodzielną, niezależną obsługę. Urządzenia automatyki są więc dla nich atrakcyjną propozycją, która bez wątpienia pozwala budować przewagę konkurencyjną.

SetPin’owe urządzenia automatyki budynkowej

Automatyka hotelowa to bardzo szeroka grupa usług i technologii, które wykorzystać można w poszczególnych obiektach. Rozwiązania dostępne w ramach oferty SetPin to:

Elektrycznie zamki na kod

Elektroniczne zamki są dedykowanym rozwiązaniem hotelowym, który ma na celu zastąpić „klasyczne” zamki na klucz lub karty magnetyczne. Ich funkcjonalność sprowadza się do indywidualnego, czterocyfrowego kodu, który następnie wprowadza się na klawiaturze zamka użytkownika. Ostatecznie więc do pomieszczenia dostać się mogą wyłącznie goście lub personel, posiadający przepisany wcześniej ciąg cyfr działający w określonym przedziale czasowym. Zamki można zintegrować z popularnymi systemami hotelowymi – KWHotel Pro firmy Kajware, Hotres oraz iDoSellBooking – a same okucia elektroniczne instaluje się na wszystkich drzwiach w europejskim standardzie. Co ważne – zarządzanie i sterowanie kodami odbywa się w sposób zdalny, a zmiany (np. w okresie dostępu) nanosi się w trybie natychmiastowym. Stworzona w ten sposób kontrola dostępu usprawnia zarządzanie obiektem, zapewnia bezpieczeństwo, a także umożliwia samodzielne zameldowanie i wymeldowanie z apartamentu.

Powiadomienia SMS i email

W pełni zautomatyzowany system komunikacji z klientem, dzięki któremu dostarczysz najważniejszych informacji, wprost na ekrany urządzeń mobilnych. W ten sposób skracasz drogę dotarcia i masz gwarancję, że klient otrzyma np. wskazówki dojazdu, kontakt z hotelem, informacje o dobie hotelowej i śniadaniach. Dzięki temu zautomatyzowanemu systemowi nie musisz „ręcznie” tworzyć szeregu wiadomości, zyskując na czasie i jednocześnie mając gwarancję sprawnej i profesjonalnej obsługi. Więcej o możliwościach tego rozwiązania przeczytasz w tym wpisie.

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o automatyzacji hotelowej i dostępnych systemach – skontaktuj się z nami (napisz na kontakt@setpin.pl) i skorzystaj z naszych porad.