Porady

Jak działa inteligentny zamek do drzwi?

Jak podaje raport Hotel’s Digital Divide – goście wykazują się dużą potrzebą obcowania z nowoczesną technologią. Te oczekiwania są tak duże,  że wielu z nich jest w stanie zrezygnować z innych, popularnych udogodnień (np. centrum biznesowego (34%)), na poczet testowania systemów opartych na automatyzacji.

Nic więc dziwnego, że inteligentny zamek stał się realną konkurencją dla klasycznych zamków na klucz.

Zasada działania inteligentnego zamka

Ile razy zdarzyło Ci się, że goście hotelowi, korzystający z fizycznych kluczy lub kart, gubili je i narażeni byli na dodatkowe koszty? Jak często z ich pokoi gubił się bagaż i ile razy właściciele obiektu zastanawiali się nad poprawą bezpieczeństwa?

W odpowiedzi na te sytuacje i wątpliwości – powstały inteligentne zamki,które docelowo mają być bezpieczniejszą, bardziej intuicyjną i opartą na automatyzacji opcją. Dostępne rozwiązania pozwalają na otwieranie drzwi wejściowych, do pokoju lub części wspólnych, na podstawie wcześniej zapisanych danych – np. indywidualnie nadawanych kodów czy zapisywanych linii papilarnych.

Idąc za przykładem rozwiązań od SetPin – dostępne są elektroniczne zamki na kod. Te wprowadza się na panelach, przypisanych do drzwi, które następnie automatycznie otwierają się lub zamykają wyłącznie wtedy, gdy wpisany ciąg cyfr będzie poprawny. Stworzony, dedykowany system działa w chmurze, przez co nie wymaga instalacji. Tak stworzone elektroniczne zamki mają także dostęp do historii otwierania, która prezentuje w czasie rzeczywistym, kiedy i jaki kod, został użyty.

Rodzaje inteligentnych zamków

Na rynku – głównie pod wpływem trendów, ale i poszukiwania nowych technologii – pojawiły się różne zamki, które mają zapewnić automatyczne otwieranie. Wśród tych najpopularniejszych, wymienia się:

  • elektroniczne zamki na kod – bazujące na indywidualnie nadawanym ciągu cyfr, który można zmieniać w sposób zdalny – tj. z dowolnego miejsca na świecie. Kody wprowadza się na panelu sterowania – i to bez konieczności pracy hotelowej recepcji.
  • zamki na linie papilarne – czyli zamki biometryczne z wbudowanym od zewnętrznej strony czytnikiem linii papilarnych. Obecne oprogramowanie umożliwia stworzenie bazy, w której to przechowuje się do kilkuset zeskanowanych wcześniej odcisków palców.
  • otwieranie za pomocą smartfonu lub aplikacji – moduły NFC umożliwiają odblokowywanie zamków za pomocą aplikacji mobilnej lub pamięci urządzenia przenośnego.
  • zamki oparte na rozpoznawaniu twarzy – zdecydowanie najmniej popularne, ze względu na wysokie koszty wdrożenia.
  • RFID – zamek elektromechaniczny, w którym to nie ma żadnych elementów stykowych, a rolę kluczy pełnią specjalne transpondery – np. karty czy breloki.

Zalety inteligentnych zamków

Wirtualne klucze cieszą się ogromną popularnością ze względu na liczne zalety i korzyści, które doceniają nie tylko właściciele apartamentów czy hoteli, ale także – goście, którzy otwarci są na nowe technologie.

Inteligentny zamek, to:

  • bezpieczeństwo – dzięki któremu minimalizujesz ryzyko wtargnięcia nieproszonych gości – zarówno do pokoi, jak i do części wspólnych. Aspekt ten stał się szczególnie cenny po pandemii Covid-19. Według badania „Nowe oczekiwania gości hotelowych w czasach COVID-19” z 2019 roku – 60% badanych chce, by miejsca noclegowe były certyfikowane pod tym kątem przygotowania na np. pandemię,
  • elastyczność – zamki działają przez całą dobę i nie są uzależnione od pracy recepcji czy personelu hotelowego. Aż 38% gości potwierdza, że klasyczny proces rejestracji jest dla nich zbyt długi, co nierzadko jest źródłem ich frustracji i niezadowolenia,
  • łatwa integracja – wspomniany już system SetPin zintegrowany jest z wieloma systemami hotelowymi m.in. KWHotel Pro firmy Kajware, Hotres oraz iDoBooking,
  • łatwy montaż – większość systemów dostosować można do już gotowych rozwiązań i drzwi – bez konieczności ponoszenia kosztownych remontów,
  • automatyzacja – dzięki to której odciąża się zasoby personelu, zwalniając ich moce przerobowe,
  • budowanie przewagi konkurencyjnej – zwłaszcza w przypadku gości, którzy cenią nowoczesne rozwiązania. Aż 43% z nich deklaruje, że potrzebuje w hotelach nowych technologii, które byłaby zintegrowana z ich przenośnymi urządzeniami mobile.

Aby uzyskać więcej informacji o nowoczesnych systemach i ich możliwościach, zachęcamy do kontaktu z zespołem SetPin.pl.